Liga Super: Skuad Hobin Jang Hobin Terus Kempunan Cari Kemenangan, Catat Kekalahan Ketujuh

Jom ikuti kami di Facebook & Tiktok untuk dapatkan berita terkini dan update yang menarik
Kekalahan itu adalah kekalahan ketujuh Negeri Sembilan bagi musim ini daripada sembilan perlawanan. - Gambar dari FB Malaysian Football League

Negeri Sembilan FC (NSFC) terus kempunan untuk mendapatkan kemenangan kedua musim ini apabila tewas 0-1 kepada Perak FC di laman sendiri di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, petang semalam.

Kekalahan itu adalah kekalahan ketujuh Negeri Sembilan bagi musim ini daripada sembilan perlawanan selain mengumpul empat mata daripada satu kemenangan dan satu seri.

Aksi babak pertama menyaksikan pelawat beraksi baik dengan membuat beberapa percubaan tepat dihasilkan jentera serangan The Bos Gaurus.

Skuad dibimbing Yusri Che Lah hampir mendapatkan gol pembukaan dengan percubaan Luka Milunovic dari jarak kira-kira 10 meter pada minit ke-44, namun ia sekadar melepasi palang sekali gus aksi separuh masa berakhir tanpa jaringan.

Perak tidak menunggu lama untuk membuka tirai jaringan sebaik babak kedua berlangsung apabila Clayton Da Silva yang tidak dikawal mudah merobek gawang Negeri Sembilan pada minit ke-48.

Peluang tuan rumah untuk mengikat hampir hadir pada minit ke-58, namun sepakan bola mati dari sebelah kiri gawang diambil penyerang dari Jepun, Takumi Sasaki berjaya ditepis penjaga gol Perak, Muhammad Haziq Nazli.

Aksi berkesudahan dengan Perak membawa pulang tiga mata dengan satu jaringan pada perlawanan itu.

© 2024 Watakongsi. All Rights Reserved.
Design & Developed By Ibina Technology Sdn Bhd